First stop: Dubai - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van mikejuulenkids - WaarBenJij.nu First stop: Dubai - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van mikejuulenkids - WaarBenJij.nu

First stop: Dubai

11 Juli 2014 | Nederland, Oud Zuid

Nadat we veel te laat zijn gaan slapen staan we toch fris en fruitig op om 06:00. Een uurtje later zitten we in de tram richting CS. Bij het Leidseplein krijgen we te horen dat er geen trams naar CS rijden: het noodweer van vannacht heeft de bovenleiding beschadigd.
Gelukkig kunnen we overstappen op bus 18 die ons wel naar CS brengt.
De meiden vinden het allemaal leuk, maar stiekem ook spannend.
Op het CS stappen we in de trein naar Düsseldorf airport. Uiteraard heeft ook het treinverkeer last van het noodweer: een kapotte wissel bij Utrecht zorgt ervoor dat we via Den Bosch moeten rijden. Het kost ons 45 kwartier extra reizen. Gelukkig gaat ons vliegtuig pas om 15:10 dus we kunnen het makkelijk hebben.
De treinreis verloopt goed en we vermaken ons met spelletjes en de iPads. Als ik met Zara een rondje ga lopen komen we langs de restauratiewagon en ontdekt ze chocolaatjes in een kastje. Stiekem nemen we het zakje mee en gaan terug naar onze plek. Zara deelt de chocolaatjes vol trots uit aan ons. Als het zakje leeg is gaat ze vervolgens alleen op pad en komt met een tweede zakje terug, hahahahaha wat een boef!
Een uur te laat maar nog steeds dik op tijd komen we aan op het vliegveld. We eten wat, wachten wat en dan kunnen we eindelijk boarden: vlucht EK056 naar Dubai.
In het vliegtuig blijven we maar steeds stil staan. Ja hoor! De captain verontschuldigt zich voor de vertraging; we moeten nog een uur wachten voordat we de lucht in mogen. Nou ja, het is wat het is en vermaken ons prima met het entertainment systeem en kijken een filmpje of spelen een spelletje.
De meiden vinden het prachtig en vooral Mila kijkt naar de beelden die live worden opgenomen met de webcams die aan het vliegtuig vastzitten.
Na een uur gaan we dan eindelijk de lucht in. De meiden gieren het uit van het lachen en denken dat ze in een kermisattractie zitten.
De vlucht verloopt voorspoedig. De meiden worden door het personeel van Emirates verwend met een kleurrijk dekentje, knuffel, kleurboekje en potloodjes.
Ik & Zara doen nog even een tukkie, maar Mila & Juul blijven de hele vlucht wakker.
Emirates blijkt een fijne maatschappij; goede zitplaatsen, perfect entertainmentsysteem, heerlijk eten en kleine details als het plafond dat verandert in een sterrenhemel zodra het avond is.
Een uur te laat landen we op Dubai. Het is inmiddels 00:30. Het douaneritueel en het oppikken van de bagage gaat snel en een uurtje later staan we buiten te wachten op onze shuttlebus die ons naar ons hotel zal brengen. Het is midden in de nacht maar nog verschrikkelijk heet; 34 graden!
Een uur later staan we nog te wachten; geen bus te bekennen. Zou die wel komen? We zien het hotel liggen zo'n 500 meter verderop, maar lopen is geen optie want je kunt de snelweg niet oversteken. Ook kunnen we geen taxi pakken want we waren vergeten om onze pinpassen klaar te maken voor gebruik buiten europa. Wat nu? Toch maar iemand vragen dan. En ja hoor! Wat blijkt? We staan verkeerd. We gaan naar de juiste plek een verdieping lager en worden binnen 5 minuten opgepikt.
Helemaal kapot van alles checken we in en slapen we rond 03:00.
Morgenochtend gaan we terug naar het vliegveld om onze huurauto op te pikken en rijden we naar ons hotel voor de komende 2 nachten.